Svært ved at finde de rigtige kandidater til jeres ledige stilling?

Det er ikke ualmindeligt, at virksomheder har svært ved at skrive fængende jobannoncer og ofte ender med at bruge forskellige klichéer og floskler. Faktisk har undersøgelser vist, at det sprog og de termer, som der bruges i en jobannonce, kan have stor indflydelse på, hvor mange ansøgere en virksomhed tiltrækker. Mange virksomheder tror at de rigtige kandidater kommer af sig selv, men på et jobmarked hvor der i mange brancher er mange muligheder, er det ikke nok bare at slå en ledig stilling op. På samme måde som ansøgeren skal sælge sig selv og sine kompetencer til virksomheden, er det lige så vigtigt for virksomheden at sælge sig selv til en ansøgeren. Dette overser rigtigt mange virksomheder og den ender ofte med at lede efter den rigtige kandidat længere end nødvendigt. Hvis man derimod tager sig god til at udforme sit opslag og beskriver hvad det er man kan tilbyde som virksomhed, så er der også en større chance for at tiltrække den helt rigtige kandidat til jobbet. Har din virksomhed brug for hjælp til sine annoncer? Så læs med her.

Send den ansvarlige medarbejder på et kursus

Alt efter hvem der står for at finde de rigtige medarbejdere til virksomheden, kan det være en god idé at sende vedkommende på et jobannoncekursus. Det er ikke alle medarbejdere der har den nødvendige viden og de rette kompetencer til at udforme annoncerne. Måske har medarbejderen de rette kompetencer til at vurdere ansøgerne til stillingen, samt vælge den der får stillingen, men hvis de rette kandidater ikke søger stillingen, så er det ikke relevant. Af denne grund kan det være en god idé at sende vedkommende på et kursus, for at give dem de rette kompetencer, når det kommer til at skrive selve jobannoncerne.

Hyr en tekstforfatter til at udarbejde jeres jobannoncer

Hvis man ikke har en medarbejder med kompetencerne til at skrive en god jobannonce, og heller ikke har midlerne til at sende vedkommende på et kursus, så kan en tekstforfatter være den bedste løsning for dig og din virksomhed. Der findes forskellige prisniveauer indenfor tekstforfatning, så der findes også en tekstforfatter til dit budget. Prisen kan dog have en indflydelse på kvaliteten, så det er en god idé at bede de forskellige tekstforfattere om at vise eksempler på deres tidligere arbejde, så man kan få en idé om hvor de ligger niveaumæssigt og derved sikre sig, at man ikke spilder sine penge på en dårlig tekstforfatter, der leverer et resultat som man i sidste ende kunne have gjort lige så godt, eller måske endda bedre.

Sådan finder du et kursus eller en tekstforfatter

Hvis du har besluttet dig for at benytte dig af en af de ovenstående metoder, så skal du også finde frem til et kursus eller en tekstforfatter, som rent faktisk kan levere det du har brug for. Her er internettet den bedste metode til formålet. Ved at bruge internettet til at søge efter den valgte løsning, får man ikke bare et overblik over hvilke muligheder der findes, men også muligheden for at undersøge dem nærmere, for at sikre sig at man nu også har valgt den rigtige løsning. En anden god ting ved at bruge nettet til dette, er at man ofte kan læse anmeldelser fra tidligere kursister og klienter. Det er en god måde at få en idé om, om det pågældende kursus eller den tekstforfatter man undersøger, kan levere de ønskede resultater. For at finde anmeldelser kan man også benytte sig af en søgemaskine på nettet, eller man kan tjekke deres sociale medier. I mange tilfælde kan man også læse anmeldelser direkte på vedkommendes hjemmesider.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *