Sådan kan din virksomhed tjene penge på Black Friday

Kvinde køber deals på nettet

Hvis du driver en virksomhed, så ser du helt sikkert frem til Black Friday af flere forskellige årsager. For næsten alle, der ejer en virksomhed, er Black Friday en rigtig god mulighed for at få lidt ekstra salg i hus.

Derudover kan der også være den mulighed, at du selv som virksomhedsejer kan spare nogle penge på nogle af de produkter, som du selv skal købe. Det kan altså også være, at du selv har mulighed for at gøre dig en god handel.

Den gode reklame er afgørende

Det er afgørende, når din virksomhed skal tjene penge på Black Friday, at du sørger for at få lavet nok og god reklame om Black Friday i forhold til din virksomhed. Hver gerne ude i god tid, så dine kunder ikke er i tvivl om, hvornår Black Friday er. Du er nødt til at overbevise dine kunder om, at det er hos netop dig, de skal sætte deres penge Black Friday, hvis de gerne vil gøre et rigtigt godt køb.

Man kan reklamere på mange forskellige måder. Overordnet kan marketing inddeles i online marketing og så den klassiske, fysiske og traditionelle markedsføring. I disse højteknologiske tider er det ekstremt vigtigt, at du satser på begge former for markedsføring.

Hvis du synes, at markedsføring på alle måder er svært, kan du med fordel få nogle til at hjælpe dig. Der findes masser af mennesker, som er eksperter på områder, og som er uddannet til – fx – at hjælpe dig med at få markedsført Black Friday korrekt.

Sæt forbrugerne i gang

Når man som virksomhed skal tjene penge på Black Friday, så handler det i høj grad om at få sat forbrugerne i en slags ”købestemning”. Denne stemning hersker i forvejen i den grad til Black Friday. Ofte kan mange af de køb, som foretages Black Friday, forklares med, at en forbruger var i ”stemning til at købe noget”.

Denne stemning må du forsøge at skabe. Det kan du fx gøre ved at markedsføre Black Friday som en festdag. Hermed skaber du en diskurs og en idé om Black Friday, som sandsynligvis vil kunne få mange ud i butikkerne – eller ind på din webshop – hvor de vil bruge en masse penge.

For at få sat forbrugerne ekstra godt i gang kan det også være en idé for din virksomhed, at I får udviklet den slags tilbud, hvor man fx kan købe X antal af noget og så få rabat.

Er der noget du selv vil købe til Black Friday?

Det kan også være, at du og din virksomhed har nogle varer, som I behøver i virksomheden, som I selv vil satse på at købe til Black Friday. Måske I håber på et godt tilbud, som vil kunne gøre det billigere for jer med dette køb.

Hvis dette er tilfældet, så må du for alt i verden huske altid at tjekke efter, om der nu reelt er penge at spare. Som virksomhedsejer kender du selv til de måder, man kan vinkle et ”tilbud” på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *