Hjælp til at finde det rigtige match til din arbejdsplads

Hvis du står som mellemleder, og skal have udfyldt en lederpost, kan det være meget uoverskueligt, selv at stå med det administrative ansvar i forbindelse med rekruttering af en ny leder. Der er heldigvis flere løsninger. Executive Search er en måde, hvorpå dit firma kan få hjælp til at ansætte den nye CFO, økonomidirektør eller lønchef – og selv slippe for det administrative.

 

Som at finde en nål i en høstak

Når en god kollega forlader arbejdspladsen, kan være som at miste en god kammerat og ikke mindst sparringspartner. Det er uhyre vigtigt at have en velbesat lederpost på enhver arbejdsplads, da forkert rekruttering kan udmunde sig i øget sygefravær og i sidste ende en ringere kvalitet af arbejdet. Med Executive Search kan man som arbejdsplads få hjælp til at udvælge den rette leder, igennem en proces med medbestemmelse og afstemning af forventninger. Finder man den rette leder til posten hurtigt, kan man både spare penge og øge arbejdsstemningen.

 

Executive Search’s fremgangsmåde

Nogle af de vigtigste punkter for Executive Search er at gøre sig bekendt med firmaet. Snakke værdier, situation og behov, før et eventuelt jobopslag laves.

Derefter er det via Executive Search at de med velegnede kandidater bliver screenet og nøje udvalgt efter de tanker, I har gjort jer sammen.  Derefter afholdes der interviews, og 1-3 kandidater udvælges, hvor firmaet som mangler en leder, selv vælger imellem toppen af kransekagen. Disse overvejelser, som gøres med hensyn til et eventuelt match, vil selvfølgelig blive sparret imellem Executive Search holdet og jeres firma. Når den bedste kandidat er fundet, har man sparret sig selv for en lang rekrutteringsproces og megen energi, som er blevet lagt i at finde den rigtige leder.

Arbejdsglæde mærkes helt fra toppen og er vigtig hele vejen ned, så en god leder er starten på et smukt forretningseventyr.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *