Få job inden for PR

PR-bureau København

Drømmer du om et job inden for public relations, eller PR som det forkortes til? Et job hvor du skal bruge viden om kommunikation og marketing strategier. Hvis du synes, det lyder spændende, så læs med her i artiklen om, hvordan du kan komme til at arbejde med PR, og hvad public relations egentlig mere specifikt indeholder.

Få arbejde hos et PR bureau i København

En måde, hvorpå du kan komme til at arbejde med PR, er ved at arbejde hos et PR-bureau. Der findes bl.a. Discus Communications, der er et PR bureau København.

Hos er bureau som Discus Communications kommer du til at rådgive firmaer om deres PR-strategier. Når du arbejder for et bureau kommer du til at samarbejde med mange forskellige kunder og arbejde med mange forskellige cases og udfordringer. Dette står i modsætning til, hvis du f.eks. bliver ansat i PR i et enkelt firma. Her kommer du nemlig kun til at stå for PR for dette ene firma, hvor du hos et bureau kan få erfaring inden for mange forskellige brancher.

Det kommer selvfølgelig an på din personlige smag, hvorvidt du ønsker at arbejde for en virksomhed, eller om du ønsker at arbejde mere alsidigt hos et bureau med flere forskellige kunder. Her skal man nemlig sætte sig ind i hver forskellig kunde og lære om deres virksomhed og deres værdier fra bunden af.

Tæt samarbejde med kunderne

Hvis du vælger at arbejde for et PR-bureau, skal du dog ikke være bange for, at du mister den nærme kontakt med firmaerne. Selvom det umiddelbart kunne virke, som om at man har et tættere forhold med virksomheden, når man kun er tilknyttet lige netop den virksomhed, skal man ikke lade sig narre. Hos et bureau arbejder du stadig tæt sammen med kunderne i en bestræbelse på at finde en god PR-strategi til dem.

Det er forskelligt, hvad kunderne ønsker at få ud af deres PR. Det kan både være, at de ønsker at skabe et bedre omdømme eller bare overhovedet at skabe et omdømme, men det kan også være ting som, at de ønsker at lancere et nyt produkt og gerne vil have råd til pressehåndteringen af dette. Der findes altså mange alsidige opgaver, der giver dig en ny udfordring hver gang.

Hvad indeholder PR?

Hvis din drøm om PR endnu er så ny, at du ikke helt har styr på, hvad det helt handler om, kan du få et lille overblik her. Public relations handler i bund og grund om opfattelsen og omtalen af virksomheden i det offentlige rum. Det handler om at skabe et godt forhold til medierne og den offentlige befolkning.

PR har en høj grad af troværdighed netop fordi det ikke er virksomheden, der formulerer budskaberne, med derimod medier, kunder, opinionsdannere mm. Dermed dog ikke sagt, at virksomheden ikke har nogen indflydelse på det. Som PR-konsulent er det bl.a. din opgave at vinkle historier til pressen således, at de virker interessante, men stadig får virksomheden til at fremstå i et godt lys. Du skal have viden om forskellige PR-strategier og værktøjer for at arbejde med public relations.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *